Zarábajúci web – recenze e-knihy od Petera Chodelky

Vždy, když se objeví nová e-kniha nebo jiná forma kurzu o affiliate marketingu, mám velikou radost. Je to příležitost, jak se dozvědět něco o myšlení a metodách jiných affiláků a jak jednou za čas nahlédnout pod pokličku a odhalit něco málo z jejich know-how. Nedávno vyšla kniha Zarábajúci web od Petera Chodelky, já už mám dočteno a rád bych se v tomto článku podělil o své dojmy.

Informace jsou nesmírně důležité. Každý člověk si je musí vydřít zkušenostmi nebo dlouhým studováním. Právě to je důvod, proč si většina lidí své postupy pečlivě střeží a cena podobných produktů je nastavena trochu výše. Nekupujeme si Harryho Pottera, ale knihu, která má člověka posunout za lepšími výsledky.

Komu je kniha určena?

Peter svou knihu napsal především pro začátečníky v oboru affiliate marketingu. Je napsána tak, aby ji měl šanci pochopit i člověk, který nikdy nevytvořil jediný web. Začátečník tak dostává zcela konkrétní návod, jak krok za krokem postupovat, aby jeho první projekt neskončil nezdarem. Vše je popsáno prakticky, se spoustou obrázků, odkazů a bez motivačních řečí.

Znamená to však také, že součástí obsahu jsou docela jednoduché návody na koupi domény a hostingu, instalaci WordPressu, první nastavení šablony, volbu pluginů nebo registrace do Google Analytics a Webmaster Tools. Kniha si nemohla dovolit zabíhat příliš do detailů, přesto právě tyto základy zabraly dobrou polovinu obsahu.

Je to asi jediná výtka, kterou ke knize mám. Dohledat si podobné informace ve větší podrobnosti či názornosti (videa) je otázka chvilky. Nicméně chápu, že Peter chtěl veškeré informace sjednotit a s ohledem na cílovou skupinu mu to nelze mít za zlé.

Můj aha moment

Informačních produktů jsem si v historii koupil více – například knihu Affilák od Michala Majgota, nebo videa od Tomáše Děkana. Něco znám i ze svých zkušeností – měsíčně skrze weby generuji desítky nenakoupených konverzí. Přesto mě kniha vyškolila v úplně základní věci, kterou jsem podvědomě znal, ale nikdy si ji neuvědomoval s plnou vahou, která jí náleží.

Řeč je o rozlišování klíčových slov na 2 skupiny:

  • Informativní klíčová slova – lidé je hledají za účelem dozvědět se informaci.
  • Prodejná klíčová slova – lidé je hledají za účelem nákupu.

Peter popisuje konkrétní strategii jak s oběma typy slov zacházet – kvalitní web potřebuje obě skupiny. A především poskytuje seznam, jak poznat slova a lidi z druhé, ziskovější kategorie.

Stačil mi jeden pohled na několik odrážek a pochopil jsem. Tenhle kousek mozaiky mi chyběl.

Konkrétní čísla, konkrétní projekty

Podívat se na existující web a znát částku, kterou generuje je velmi důležitá informace. Tato data sdílí kvůli existující konkurenci málokdo a právě v tom dle mého názoru spočívá skutečná hodnota celé e-knihy.

S těmito znalostmi je možné si weby střízlivě projít, prozkoumat umístění nejrůznějších prvků, podívat se na znění popisků, nadpisů apod. Plánuji si tedy udělat samostudium a domácí úkoly. Weby si chci proklikat a srovnat Peterovi přístupy s vlastními.

Propagace a delegování

Tyto dvě kapitoly mě zaujaly nejvíce. V propagaci mám spousty rezerv a kniha mi dala dost inspirací, jak lépe využít Facebook a email. Budu na to do budoucna myslet.

Pokud jde o delegování, mám stále pocit, že jsem do potřebného obratu ještě nedorostl. Tato kapitola však byla opravdu skvěle napsána. Ukazuje, jak navazovat spolupráci, vylepšovat komunikační procesy a minimalizovat čas.

Já si zatím vše zpracovávám sám a učím se. Přitom právě pomocí delegování si lze nafouknout den o libovolný počet hodin. Tato kapitola tak vyvrátila moji představu o affilákovi, osamělém vlkovi. Ano, i lidé od těch internetů musí komunikovat s ostatními. A kdo ví, být součástí týmu možná bude jednou nutností k přežití.

Vynikající bonus v podobě case study

Bonusy bývají u informačních produktů většinou napsány tak, aby sloužily jako další prodejní argument. Mě se však velmi zalíbil bonus č.4, ve kterém Peter na 40 stranách popisuje tvorbu webu slimming.cz. A to se všemi chybami, které udělal.

Já se v této studii našel. Jednou z chyb byla i volba velmi široké niky, se kterou se trápím také – a svůj projekt anonymně prezentuji i zde na blogu. V současné době jsem se zasekl a mám dluh vůči sobě i čtenářům.

Závěr

Informační produkty nelze hodnotit na základě pocitů, ale na základě skutečné hodnoty. Já jsem knihu koupil za 29 EUR (cca 800 Kč) a zprvu mě zamrzelo množství informací mimo affiliate. Po dočtení však knihu hodnotím kladně a myslím, že mi nabídla vyšší hodnotu, než byla pořizovací cena.

Získal jsem zase trochu nových znalostí, které bych dohledával obtížně. Možná bych ani nevěděl, že je hledat mám. Získal jsem tipy na nové nástroje a pluginy, které jsem doposud nevyužíval. A samozřejmě i inspiraci co nového vyzkoušet a kam dál růst.

Za sebe tedy knihu Zarábajúci web hodnotím pozitivně a rád se k některým pasážím vrátím. V mém případě napomohl čtení i jeden další detail – Peter je až na pár dní stejně starý jako já. S vrstevníky se člověk může lépe srovnávat a já tak dostal docela prostou upomínku, že nic není nemožné.

Peterovu knihu si lze zakoupit na www.zarabajuciweb.sk, kde se ještě pár dní bude prodávat za sníženou cenu.

Zarábajúci web – recenze e-knihy od Petera Chodelky
5 (100%) 1 vote

Poslat článek na výlet. Sdílet.

4 komentáře

  1. Lukáš, ďakujem za úplne prvú recenziu na e-book 🙂 Určite s Tebou musím súhlasiť, že veľa informácií sa môže zdať niekomu, kto má online biznis, zbytočných..preto hovorím aj pokročilým, aby niektoré pasáže proste preskočili. Snažil som sa to napísať tak, aby to začiatočník zobral, aplikoval a niečo vytvoril. Preto som nemôhol preskočiť napr. GA alebo WP pluginy. Rozdelenie KW – toto je vec, ktorú ja sám som pochopil až pred nedávnom. Pochopil som, prečo mi moje recenzné weby pri návštevnosti 100 ľudí denne zarobia viac ako magazín s návštevnosťou 1000 ľudí denne. Presne kvôli týmto slovám… čiže to je fakt vec, ktorú si veľa ľudí neuvedomuje a pritom je super dôležitá. Moc ma teší, že si ju spomenul aj v recenzii. Ďakujem za perfektné zhodnotenie e-booku!

    1. Ano, ano. Také mám magazíny s návštěvností 500+ denně a weby, kam chodí úplné minimum lidí. Počet návštěv je tak maximálně dobrý na zvednutí ega, ale jinak je to číslo, které bez další strategie docela postrádá smysl. A díky, e-kniha se četla prakticky sama.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *